Rss Feed


Jak si chránit svá záda?

20. October, 2010 od canibalx

Záda se s projevy bolestí příliš nemazlí. Pokud se jim něco nelíbí, umějí to dát jasně najevo a nám tím znepříjemní každý pohyb. Přináším vám skvělé fígle, jak těmto bolestem předcházet a chovat se při projevení bolesti. Však široký sval zádový je největším svalem našeho těla a proto není divu, že nás dokáže tak potrápit. Bolesti zad patří mezi nejčastější příčiny pracovní neschopnosti. S bolestmi zad se lidé potýkají celý rok, oproti tomu chřipky mají svá období.

Stres a starosti

Pokud si myslíte, že stres a starosti nemají vliv na zdravotní stav našich zad, tak jste na omylu. Od pradávna se traduje, že stres se zahryzává do oblasti krční páteře a starosti hnízdí v oblastech mezi lopatkami. Při stresu si uděláme rychlomasáž, ve smyslu krouživých pohybů. Při zvýšené hladině starostí zvolíme krouživý pohyb ramenou.

Způsob sezení

Zabrouzdejme do dávných dob a vybavme si návyky, jenž měli naše prababičky. Sezení podle pravítka bylo znakem dobrého vychování a také se odrážel na zdravějších zádech a méně problému s nimi spojených. Dnešní volná doba se s tímto pravidlem příliš neztotožňuje. Většina z nás volí ležérnější posed a díky tomu si zaděláváme na nepříjemné odezvy. Výbornou pomůckou pro správné držení těla na židli je gumový míč. Nejde o to, abychom celý den seděli ve strnulé poloze, ale abychom měli svá záda pod kontrolou a tu a tam je občas protáhly. Nedoporučuje se sedět v ledabyle pokrčené poloze celý den. Pracujte se svými zády a ony se vám za to odvděčí,

Návštěva zubaře

Kupodivu i kvalita uložení našich zubů a náhrad ovlivňují stav našich zad. Dalšími faktory jsou záněty nebo potíže se zubními kořeny. Problémi se snadno přenášejí do krční páteře a odtamtud do celé páteřní soustavy.

Žlučník

Dietářky zvyšte pozornost. Pojídání salátů a celozrnného pečiva nechává náš žlučník nezaměstnaný a ten z nudy žluč hromadí. To vyvolává komplikace v oblasti pod lopatky. S dietou by se to nikdy nemělo přehánět a občas žlučníku hodit kousek “špeku” v uvozovkách. Postačí lžíce olivového oleje do salátu a nebo mátový čaj, který podporuje odchod žluči. To také perfektně umí kurkuma. Vyvolaná bolest je o to horší, že se nedá rozcvičit.

Mléčné výrobky

Nejdůležitějším vitamínem pro naše záda je B12, který je hojně zastoupen v mléčných výrobcích. Podobné účinky skrývají vitamíny B6 a B1. Nejvhodnější jsou celozrnné výrobky, játra, ledvinky. Menší nevýhoda, jenž tyto vitaminy mají je ta, že si naše tělo neumí tyto blahodárné komponenty ukládat na horší časy, a proto je důležité zařadit tyto potraviny častěji do našeho jídelníčku

Průvan

Taky vás občas zamrazí, když kolem vás projde mladá a naivně naladěná mladá slečna s obnaženými ledvinami. Venku fouká, teplota kolem 6 stupňů a madam se promenáduje jako by na své boky chtěla ulovit zástup mužů. Možná, že se jí to podaří, ale zadělává si na velice nepříjemné až vážné komplikace, které sebou tato móda přináší. Zbytečně neriskujte a odhalujte raději jiné části těla.

Share Button




Byl Vám tento článek užitečný? Zmiňte se prosím o něm na svém webu, na fóru nebo v diskuzi.
Adresa článku: http://howtodo.cz/jak-si-chranit-sva-zada/ :)
Děkujeme

Přidejte komentář »

Zatím bez komentářů.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>