Rss Feed


Jak na tuning? – 6. Body-kit

3. November, 2010 od Martin

Pod pojmem Body-kit se rozumí různé laminátové a plastové doplňky exteriéru. Jsou to např. nárazníky, kryty prahů, křídla, rozšiřovací sady apod. Nebudu rozepisovat úplně všechny doplňky, protože jste začínající tuneři a na Vašem prvním autě, by jstese měli raději držet jednodušších, ale kvalitně provedených úprav. Vždyť přece v jednoduchosti je krása. Proto si povíme něco málo pouze o tom, jak rozpoznat kvalitní nárazníky, prahy a křídla. Vše ostatní je spíše individuální a záleží na Vašem vkusu.

Nárazníky a masky

Při výběru nárazníků si musíte dát pozor na spoustu věcí. Nejdůležitější je výrobce. Nemusíte nutně volit nejdražší doplňky ( Matig, Kamei, Rieger…), protože jsou sice kvalitní, ale zbytečně předražené. Dívejte se spíše po značkách Dietrich concept, Autostyle, JOM a NTC. Jsou kvalitní a relativně levné. Já jsem si kupoval nárazník od Dietrichu za 5800,-, sedí krásně a dobře se instaloval. To je další věc, kterou nesmíte opomíjet. Nárazníky musí dokonale sednout na Váš vůz. Musí přesně doléhat k lemům, blatníkům a světlům, masce. Nesmí také překrývat tažné oko. Dejte pozor také na montážní prvky. Některé firmy je vůbec nemontují, protože nemají zakoupené kompletní technické dokumentace od automobilek. tyto dva body nijak na internetu nepoznáte. Po zakoupení nárazníku ho musíte vyzkoušet a pokud někde nesedí, nemá montážní prvky nebo překrývá důležité díly na voze, tak jej okamžitě odešlete zpět prodejci i s vysvětlením proč nárazník vracíte. Až budete mít nárazník koupený a odzkoušený, tak ho nastříkejte stejným plničem jako karoserii po vyvaření. Montážní prvky by měli být na stejných místech jako na originálním nárazníku.

Chladičové masky vybírejte spíše držší, aby Vám časem nezačaly praskat a aby dobře doléhaly na okolní díly ( světla, nárazník, kapota ). Doporučuji značku KAMEI, JOM nebo AUTOSTYLE. Co se týče montáže, měla by jít maska vyměnit za originální  pouhou výměnou kus za kus. Dejte pozor na tvar masky, aby vzhledově seděla k ostatním doplňkům.

Prahy

Při výběru prahů záleží pouze na Vašem vkusu. Jen hledejte takové aby Vám tvarově ladily s nárazníky. Pokud máte decentní nárazníky jednoduchého tvaru, tak musíte koupit i decentní, rovné prahy. A naopak. Jetli máte koupené tvarově složitější, extravagantnější nárazníky, vybírejte prahy s prolisy nebo průduchy. Prahy montujte na auto takto.: Nejdřív kupte vhodné lepidlo ( tekutý kov, carpox, mamut ). Podle mého je nejlepší carpox. Je sice dražší, ale pokud s ním prahy přilepíte, tak už je neurazíte ani kladivem. Nejlepší je zdvihnout auto na sloupovém zvedáku. Pokud nemáte nikoho s takovým zvedákem tak stačí křížový s povinné výbavy. Zdvihněte zadní stranu auta a odšrubujte zadní kolo. Potom lehce obruste a odmastěte horní části prahů. Potom si nachystejte vrtačku nebo aku šroubovák a samořezné šrouby 3,5 x 20 mm. Natřete vrchní lepenou hranu nových prahů lepidlem a přiložte na své místo na voze. Potom je karosářskou páskou přichytněte k vozu, aby nespadly. Teď si přišrubujte práh z vnitřní strany u zadního kola vrutem. Nasaďte kolo a spusťte auto. Teď udělejte to samé s předním kolem. Můžete ještě přišrubovat prahy zespodu auta přímo do plechového prahu. Tím zamezíte nežádoucímu pohybu nástavců.

Křídla

Ne na každé auto křídlo sedí. Jsem zastáncem spíše decentnímu zahlazenému stylu, takže křídla neuznávám, ale proti gustu… Vyrábí se 3 druhy křídel. Duté laminátové, robustní plastové ( pouze originální výroba ) a univerzální hliníkové. Laminátové jsou nejlevnější a nejprodávanější. Co se týče kvality, jsou téměř všechny lamináty stejné. Plastové křídla jsou nejdražší, protože jsou hodně kvalitní a vyrábí se pouze pro automobilky, jako originální příslůušenství, takže na tuning nejsou moc vhodné. Poslední hliníkové jsou taky docela levné, ale podle mého se hodí pouze na japonská auta. Montují se pomocí šroubů a těsnící hmoty ( silikon, akryl ). Přiložte křídlo na kufrové dveře. Odměřte správnou polohu křídla a orýsujte patky. Pak si jen odměřte otvory pro šrouby, navrtejte dveře, naneste na spodní část dosedací plochy křídla těsnící hmotu a našrubujte křídlo.

Kompletní body-kitové sady

Jsou velmi oblíbené a vyhledávané, protože jsou všechny doplňky v jednom stylu. Obsahuje většinou: přední a zadní nárazník, prahy, masku a někdy i křídlo a kryty lemů. Cenově sady začínají zhruba od 15-ti tisíc. Jsou ale i sady za více než 60-tisíc. Pokud nemáte tolik peněz na hromadě, tak se dají sady koupit i po jednotlivých dílech, ale celková suma je nakonec o dost vyšší.

V dalším díle popíšu jak připravit auto na lakování…

Share Button




Byl Vám tento článek užitečný? Zmiňte se prosím o něm na svém webu, na fóru nebo v diskuzi.
Adresa článku: http://howtodo.cz/jak-na-tuning-6-body-kit/ :)
Děkujeme

Přidejte komentář »

Zatím bez komentářů.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>